EcoAgeing – İklimin Korunması İçin Kuşaklararası ve İşbirlikçi Öğrenme Projesi

Proje Süresi: 01.07.2024 – 31.12.2026
Hibe Programı: Erasmus+ KA220 – Yetişkin Eğitiminde İşbirliği Ortaklıkları
Proje Yürütücüsü: Kamu Araştırmaları Vakfı (KAV)
Destekleyen Kurum: T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı – Türkiye Ulusal Ajansı

Proje Tanıtımı

“EcoAgeing” projesi, iklim eylemi ve sürdürülebilirlik alanında kuşaklararası işbirliğini ve öğrenmeyi teşvik ediyor. Proje, yaşlı bireyler ile gençler arasında köprü kurarak karşılıklı öğrenme ve ortak iklim mücadelesi için yeni fırsatlar sunmayı amaçlıyor. Sürdürülebilir ve kapsayıcı bir yetişkin eğitimi yaklaşımıyla, her iki yaş grubunun da çevresel değişime aktif katkı sağlaması hedefleniyor.

Hedef Kitle

  • Emekli yaşlı bireyler
  • İklim ve çevre eğitimiyle ilgilenen genç yetişkinler
  • Proje ortak ülkelerdeki yerel topluluklar ve sivil toplum aktörleri

Neler Yapıyoruz?

Eco Atölyeleri: Her ortak ülkede 24 katılımcı odaklı ve kuşaklararası atölye düzenlenerek, yaşlılar ve gençler arasında diyalog ve ortak öğrenme destekleniyor.

İklim Değişikliği Etkinlik Seti: Emekli bireyler için uyarlanmış, 60’tan fazla yaratıcı ve pratik etkinliği içeren bir araç seti hazırlanıyor.

Oyunlaştırılmış Mobil Uygulama: Yaşlı kullanıcıların kolayca kullanabileceği, oyun tabanlı ve etkileşimli bir dijital öğrenme uygulaması geliştiriliyor.

Ulusal ve Ulusötesi Yaygınlaştırma: Yerel etkinlikler, çoğaltıcı konferanslar ve açık erişimli eğitim materyalleriyle projenin etkisi geniş kitlelere ulaştırılıyor.

Etki ve Katkı

EcoAgeing projesi sayesinde:

  • Yaşlı bireyler arasında iklim değişikliği farkındalığı artırılıyor
  • Kuşaklararası dayanışma ve bilgi paylaşımı teşvik ediliyor
  • Yaşlı bireylerin dijital kapsayıcılığı destekleniyor
  • Çevre eğitimi alanında kapsayıcı ve katılımcı modellerin yaygınlaştırılması hedefleniyor

    Daha fazla bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz:

İletişim

Çiğdem Mahallesi 1552. Sokak No: 1/6 06530 Çankaya – ANKARA

Pzt. – Cum. : 9:00 – 17:00

Kamu Araştırmaları Vakfı I 1995